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Project 2004

熱エネルギーを生産、交換、蓄積可能な住宅ユニットを提案。熱エネルギーを地熱と太陽光から生産可能なルームユニットと余熱の交換が可能なルームユニットとの組み合わせで一世帯ができる。熱生産ユニットには地面に設置するものにはヒートポンプシステムを、最上階に設置するものにはソーラーパネルを搭載し、ユニット間の熱交換には熱交換装置が搭載されている。熱交換はユニット、世帯、コミュニティー間でそれぞれ行われる。このシステムによって、熱のリユースが可能となり、またインフラ設置費用の大幅削減も可能になる。住宅ユニットを利用したコミュニティーを形成するために、ゲーム理論とシロアリの巣の原理を応用した。密度、庭、道、日照などの条件をパラメーターとして、熱エネルギー効率と住環境の心地よさとのバランスの最適化が可能となる。

Housing units that can generate, exchange and store heating energy are proposed. The combination of the room units that can generate heating energy and the room units that can exchange residual heat becomes a housing unit. The ground floor units have heat pump systems. The roof units have solar panels. And micro heat pump system are used among the units. Heat energy is exchanged among units, housing and communities. In this unit system, Residual heat energy is effectively available and the cost of the installation of infrastructure is sharply reduced. In order to form a community out of housing units, game theory and the principle of a termite mound are applied. Considering density, courtyard, street and daylight as a parameter, it is possible to optimize the balance be tween the efficiency of heat energy and the comfort of dwelling environment.